May 7, 2011

CHAPTER 116: PERUBAHAN KEPADA??

dulu kecik.
sekarang besar.
dulu tikus.
sekarang gajah.
dulu hingusan.


sekarang artisan.
dulu satu.
sekarang 1+1=2.
dulu di dasar rantai makanan.
sekarang raja di kayangan.


okay perubahan dalam kehidupan atau dalam bahasa ibunda sebelah emak aku iaitu evolution adalah satu turning point dimana kia mengalami perubahan dalam hidup.ianya tak terhad kepada manusia mahupun benda tidak hidup.okey kalau ada yang tak setuju dengan aku benda bukan hidup tak mengalami perubaan@evolution teruskan membaca entry aku ini. kerana aku akan mendedahkan seduatu yang tidak terjangkau oleh pemikiran kalian.




kenapa aku cakap benda yang tidak hidup juga mengalami proses perubahan@evolution.jawapannya terletak kepada benda-benda di sekeliling kita.sebagai contoh aku amek benda yang paling senang la kan komputer. sebelum ni komputer yang dihasilkan punya la sebesar alam sampai lah dia berubah menjadi yang sekecil-kecil iaitu netbook .










dulu komputer yang sangatlah besar.



sampailah yang macam ini. actually ada lagi kecil.








aku??apakah aku mengalami perubahan@evolution??well sememangnya yaa.aku tak menolak. kalau dulu aku ni adalah seorang yang sangat pemalu.i mean kalau nak buat apa je mesti aku tunduk je. nak bercakap di khalayak ramai apatah lg.
suara ku ni jadi bergetar-getar.
muka aku menjadi pucat.
darah ku mengalir deras.
jantung ku berdegup kencang.


tapi sampai sekarang aku hairan macam mana masalah pemalu aku itu hilang?aku pun tak perasan kemana sifat itu pergi.haha. maksud aku bukan sekarang ni aku tak tahu malu tapi aku sudah boleh stand up untuk bagi ucapan or what so ever. so okay la tuh kn.??
ini adalah 2-3 cebisan perubahan pada diri aku ni




ini dulu tapi sekarang


macam ini jadinya :)


muka budak budak nangoi lagi tapi sekarang

suma jadi handsome kacak lagi bergaya (angkat bakul sendiri? hee)


so jangan risau dengan perubahan diri kita.kalau kita rasa diri kita sekarang tidak sebaik semalam mari kita betulkan diri kita menjadi yang lebih baik pada hari ini agar masa depan kita akan menjadi cerah seperti hari yang akan datang. perubahan@evolution memang tidak boleh di tolak atau di bawa ketepian.kita kena menghadapinya dengan hati yang terbuka dan senyuman yang gembira.semoga perubahan itu membawa kita kepada kebaikan.jangan lupakan semalam kerana semalam mencorak kita pada hari ini. heee

ps: tak ada yang lama tak ada yang baru.kalau yang lama tak berubah yang baru tak akan berkembang.kalau kita masih ditakuk sama sampai bila kita nak maju?so pikir-pikirkan lah yee heee :)

No comments: