December 19, 2010

sparkleofmylife

merengek dalam samar samar malap malam yang kelam
hati gelisah rasa gundah.
mahu bergembira datang pula duka
tak tahu di luah pada siapa?
apa nak di cakap dan bagaimana?
takut salah cakap
lagila sengsara
lebih baik berterus terang sebelum rasa perkara seterusnya.

well lately nie aku rasa mcm suka ja nak bermonolog dalaman ni.rasa macam best la pulak keluarkan metafora-metafora ayat-ayat macam jiwang ni.haha.

sebut  pasal jiwang ni macam mana kita gambarkan seseorang tu jiwang??adakah dengan layan lagu zaman dulu-dulu alaa lagu zaman tangkap lentok tuh dah di panggil jiwang??atau orang seni a.k.a sasterawan negara kita yang ayatnya penuh dengan madah berhelah adalah orang  jiwang??entahlah aku pun tak tahu macam mana nak describe orang ni.sebab mak aku kata lain orang lain ragam.

bila dah jauh berjalan.kaki melangkah.barulah aku perasan semua ni.
dh macam-macam orang dah aku jumpa.itu termasuklah warga asing yang berkerja memajukan negara kita ini ya.haha.dalam banyak-banyak orang tu kawan-kawan aku jugaklah yang paling sempurna di mata aku.
walaupun mereka banyak cacat celanya
banyak compang campingnya
banyak senget tegaknya
banyak serabut serabainya.
tapi
tapi
tapi
anda semua tetap terbaik di kaca mata diriku
.
















ini adalah antara wajah-wajah manusia yang hampir sempurna yang aku jumpa.actually banyak lagi tapi tak jumpa muka-muka diorang.so tapela.heee

ps:sejauh mana kita berjalan sebanyak mana orang yang kita jumpa kita jangan la lupa pada asal usul kita ya?dimana tapak asal kita bergerak dan dengan siapa asal kita berada?hee sayang mak ngan ayah dan adik beradik.



No comments: