April 8, 2010

lagulakipunyacita

seminggu.banyak benda berubah dalam seminggu.rambut aku yang macam huduh rituh pun dah oke dah sekarang.mau citer pasai apae yer??huh pasal blogger yang nama seniman jalanan ni.dia besh aku follow dia since last year.haha.then tetiba aku pun terjumpa link dia dalam bulan lepas kut tak pasti post pasal lagu untuk lelaki.


korang penah terpikir tak banyak lagu yang komposer-komposer cipta untuk perempuan.si seniman jalanan ni telah membangkitkan isu ini.dan aku macam best plak bace dia punya post tu.haha.tulakan.kenapa tak ada komposer yang buat lagu untuk laki.setelah aku pikir dalam lebih kurang 5 minit ini yang aku temui




  1. banyak komposer malaysia ni laki.so kalo diorang buat lagu pasal laki tak ke nampak gay?
  2. tak ada komposer yang berani bikin lagu pasal laki takut di cop gay.
  3. tak ada nama laki yang sesedap kamelia,juwita,halimah,jesnita,julia.takkan nak letak aron aziz kut?tak masuk kan??haha
  4. nama perempuan lebih senang nak jual dari nama lelaki.
  5. perempuan takut nak nyanyi lagu ni nanti sebab takut balak ke suami diorang marah atau merajuk
  6. nampak pelik kalo lelaki yang nyanyi
itu jela kut.tak tau ape lagi.apepun lagu tu judul laki ke perempuan ke sama je janji best.kalo keluar lagu judul laki jangan la korang kata gay plak.cuba terima dulu.korang kena biasa kan menerima perubahan yang baik.tak salah kan berubah untuk kebaikan.aku rasa aku dah cakap banyak kali pasal ini kan.kita tak patut tolak perubahan yang membawa kebaikan kerana ianya membawa kita lebih jauh ke hadapan.

fullstop.

ps:link ni ada lagu seniman jalanan tajuk dia zainal.hahaha best.walaupun bunyinya macam gay.haha ZAINAL

No comments: