February 17, 2010

TIME MACHINE.BACK TO THE FUTURE

mata mengantuk.kepala pening.tengkuk sakit.perut lapar.padan muka kamu.sapa suruh tidur lambat huh?tula lain kali buat lagi.kadang korang teringin tak nak ada time machine ke?tak pun portal yang boleh buat korang travel balik ke masa lalu untuk ubah apa yang jadi sekarang ni?ubah balik apa yang dh korang terlepas cakap,buat,tgk.cuba ubah untuk benda tu jadi lg baik kan?

tapi memang tak boleh kan?walaupun para saintis kemukakan macam pendapat pasal benda benda ni.tapi tetap jugak manusia memang takkan dapat nak mengubah apa yang sudah jadi.walaupun kalau boleh aku memang nak kembali ke masa lampau tapi apa yang boleh aku buat?

walaupun kita tak boleh kembali ke masa belakang.ataupun terbang ke masa depan,tapi kita boleh guna asas daya pemikiran kita untuk muhasabah diri?pikir sejenak apa yang kita lakukan.cuba untuk tidak mengulanginya lagi.cuba untuk tidak menempuhnya lagi.kerana pengalaman lampau membuka ruang baru dalam hidup kita.sedar tak sedar pintu masa lampau dan depan telah terbuka di depan kita.semuanya di bawah kawalan kita.menjadikan kita manusia yang lagi berani,sedia menerima kelemahan diri.tahu apa yang perlu dibuat kerana semuanya menjadikan kita lagi matang.menjadi orang yang memang orang.menjadi aku.menjadi kamu.

ps:teringatkan kat kawan yang terlepas cakap dan terpaksa menempuh hari hari berbeza selepas kata-kata yang terlepas

No comments: