January 15, 2010

JALAN YANG DIPILIH


Hidup ku kini seperti seorang pengembara yang sedang berdiri di hadapan dua cabang jalan.Jalan itu mungkin membawa aku ke dimensi lain yang tak pernah aku bayangkan.jalan yang pertama kelihatan sangat terang benderang dan kelihatan sangat tenang.tapi bak kata rang tua la kan, air yang tenang jangan disangka tiada buaya.jadi aku tidak pula mahu memilih jalan itu.

Jalan yang kedua pula kelihatan sangat mencabar.penuh liku dan duri.Sepertinya ia penuh dengan liku dan hiruk pikuk kehidupan.tapi bak kata orang dimana ada kemahuan di situ ada jalan.bersusah susah dulu bersenang-senang kemudian.biarkan jalannya agak berliku tapi aku percaya pengakhirannya sesuatu yg menggembirakan.

Berbalik kepada jalan yang hendak ku pilih itu,jawapannya masih lagi tiada.kabur gelap.aku perukan pertinjik intik semua itu.mungkin jawapannya akan tiba sebentar lagi?siapa tahu kan?tapi jalan mana yang menjadi pilihan aku kenalah hadapinya dengan tabah dan jangan sesekali cuba berpatah kembali kerana jalan yang menjadi pilihan itu akan membawa diriku kedalam satu lagi babak baru dalam kehidupan ku ini.

Lambat laun aku kena juga pilih jalan mana yang harus aku ikuti tapi aku pasti jalan yang aku pilih itu akan membuatkan aku puas dalam menghadapi kehidupan sebagai seorang manusia yang bergelar anak muda.


P/s:entry kali ni memang benar-benar buat aku terpikir atas segala tindak tanduk perilaku aku.aku tak nak pisang berbuah dua kali.yang di kejar tak dapat yang di kendong keciciran.apa apa pun kita kena teruskan kehidupan

ADIOSSA


No comments: