January 29, 2009

Pakcik Tua Yang Periang

Ada seorang pakcik tua.
Menunggang motor cup tua.
Memakai serban yang sudah lama.
Tak lupa beg hitam yang kaw bawa bersama.


Ada seorang pakcik tua.
Yang selalu buat ku ketawa.
Ketawa ku bukan kerna ku mengata
Tapi kerna telatah mu ku ketawa.


Ada seorang pakcik tua.
Ramai orang anggap kamu gila.
Kerna kamu selalu bikin orang gila.
Dengan telatah mu dari muda hingga ke tua.


Walaupun org kata kamu gila.
Tapi kamu berhati mulia.
selalu bersedekah kepada si dia.
si dia si cilik yang banyak karenah.


Dengan cup tua kamu bergerak.
Pandu dengan cermat jiwa selamat.
Kamu memandu sambil tersenyum.
Tersenyum smanbil membunyikan hon.


Ku buat post nie khas buat kau.
Setelah aku ketemu mu di surau.
Ku rasa kamu agak istimewa..
Walaupun mu tidak punya anak
Anak yang menjaga mu di masa depan.
Tp ku pasti banyak yg kn bantu.
Memberi bantuan dan pertolongan.
Kerana orang sesaku x letih memberi pertolongan.
Lagi2 buat dikau yg selalu kerianagan.




Post nie untuk pakcik yg lawak uhh..aq xda gambar dyer bler ada t aq post heheheh

January 28, 2009

kisah kamu dan dia

Apabila cinta dipaksa.
Hati mula menjadi tawar.
Cinta yang seteguh kubu.
Kini hancur menjadi kepingan.
Kepingan yang halus dan nipis.
Senipis buih di awangan.
Apabila dua jiwa kian pudar.
Berpecah dua menjadi satu.
Satu yang keegoaan.
Satu lagi yang dipermainkan
Tiada lagi sinar dalam kehidupan.
Yang tinggal hanya kenangan.
Kenangan yang penuh dengan kemanisan.
Dan kepahitan yang amat memedihkan.
Dua jiwa masih juga tidak sedar.
Masih wujud sedikit harapan.
Walaupun cuma sekadar kawan.
Kawan yang akan mengisi.
Mengisi ruang yang tak terlihat oleh mata.
Yang tak dapat didengar oleh telinga.
yang tak dapat diluah dengan kata-kata.
Dua jiwa masih bersama.
Bersama atas dasar kawan.
Tetapi si pria tetap berusaha.
Berusaha untuk kembali bersama.
Bersama mengejar cinta.
Bersama mengejar kebebasan.
fullstop.

January 25, 2009

aq sekarang kena turunkan berat badan.setelah aq dikutuk2 oleh cikgu2 bola so aq kena r turunkan berat.huishh bola punya pasai x pewh r..actually banyak menda yg jd semalam.start dr awal pg aq dh aada menda nak wat n kne wat.pg2 ada game bola.maw lawan ngan sekolah mat teridi bekas penolong kanan sekolah aq n org kampung aq.hahaha resultnyer team sekolah hancus di sebabkan aq.cikgu suruh aq turunkan berat badan kalo x posisi utama aq akan di bedai oleh hisyam yg agak terer smlm dri aq.hahaha.peh balek men bola aq kne r antor aizad nek mtor.oleh sbb minyak nak abes aq maleh nak g balek sana balek sini aq pun angkut la aizad nek mtor aq.angkut 3 org sekali gus aizad adek aq n aq.so nek mtor 3 org.aq taw menda yg aq wat nie mmg salah di sisi undang2 tp dri aq g ulang alik sna sini lg truk kan.mencemarkan alam sekitar yang mmg sudah sedia tercemar so aq pun angkut la 3 org sklai.hahah naseb bek aq x lalu kat depan bali polis kalo x sambut raya cina kat dlm jail la.hahahaha.peh antar aizad aq pun blek la umah tp otw nak blek aq telah dilanggar oleh kereta.fuhh situasi yg amat mencemas kan.bnaseb bek aq lei controlled motor aq kalo x dh lama langgar tebing dh.yg kereta tuh plak wat bodoh jewh.truz blah.adush.resultynyer pemijak motor aq sengaet.kaki adek aq sakit aq sehat walafiat.tp adek aq ckp kereta tuh kne la gak penerajang jepun dyer hahahha.smpi jewh rumah aq pun ketuk blek pemijak mtorku nthen truz tidoo..oleh sbb aq ada tuisyen aq pun x tdo lama rie tuhh.aq un g mandi bersiap n then g tuisyen tp kan kat sna aq jumpa sahabat lama yg dh pindah.amer izzudin bin othman..warghhh lama x jumpa sama dyer.hahahaha.dyer lepak sni kejap jewh x lama pun .dyer ckp dyer pit stop kat sni sbelum g kedah.hhahaha besh gak.smpi sni jewhh r maleh nak citer lg fullstop

January 6, 2009

5/1/o9

tahun baru kelas baru kawan baru lesen baru motor baru segalanya baru.semalam 1st day kat sekolah.tak banyak yang berubah kat sekolah melainkan pagar yg dh nroboh tuhh ganti ngan pagar baaru.so peh nieyhh x da la budak2 yg dtg lmbt lri ikut situhh hahahha.ermmm bdk2 yg klas ngan aq taun lepas pun cma tinggai 12 belas org je kowt.tp ok gak la aq lei 1 kelas ngan tirex balek.lepas setaun kami berpisah kini kami rujuk kembali chewahh.hahahaha ermm ha ada bdk baru kat kelas aq.namanya shuhaib kowt.budak subang.1st day kat kelas cikgu dh wat lawak ngan dyer ckp sekolah lama dyer ada longkang kn??hahahhaahah.ermmm kedudukan dlm kelas aq duduk 2nd last.uduk sebelah ketua kelas uhh.hahah.belakang aq shuhaib dpan aq tikah n amira.yg laen aq x ingat sangat.ermmm


rehat taun nieyh asa laen mcm sket almaklum r senior taun lpas dh belah so kitorang la take over tmpt dyeorang.tp still asa laen tataw knapa.maybe kktrg x besa lg kowt tah r.1st dy skewlah blek awal cekgu mesyuarat.oleh sbb balek awal am pun mintak r aq tolong antar dyer g rumahnya nak antar bku n amek kamera dyer punya battery.so aq pun bwak la dyer.peh tuh dh smpi sekolah ktrg lepak la kt bwh tangga bersam bdk2 form 4.aq pun lpak r,agak lama r coz tggu adek aq.dyer g mengorat bdk form 1 kowt.tah r.peh tuh blek r rumah.smpi umah aq tido sbb pnat sgt peh uhh bgn nk g latian motosikal coz nk amek lesen mtoesokk.hahahah.lepas abesh latihan jer aq trus rushing sbb nk g tuisyen bio.agak ok la cekgu tuhh.xdala boring sgt cme kpala aq tiba2 pusing sbb xmkn tengahari kowt.almaklum la aq nie mkn kne ikowt time hahah blek umah je smayang maghrib truzz aq tidoo.then mak aq gerak suruh mkn nasik mkn ubat then aq tido...smpi pg isyak pun tinggal.hahahah.x g sekolah pun arienie...

fullstopppp